Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOOC Courses for Developing the Digital Competencies of Economics Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F24%3A00376518" target="_blank" >RIV/68407700:21630/24:00376518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s11294-024-09912-2" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s11294-024-09912-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11294-024-09912-2" target="_blank" >10.1007/s11294-024-09912-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOOC Courses for Developing the Digital Competencies of Economics Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite substantial efforts, a concerning disparity persists between the digital competence possessed by teachers and the level of proficiency required to foster the digital literacy of their students. Massive open online courses (MOOCs) hold potential as a viable solution to address the pressing and imperative demand for the initial and continuous education of teachers in this domain. Nevertheless, there is currently a paucity of evidence regarding the effectiveness and efficiency of MOOCs in cultivating digital competencies. This research note focuses on teachers (N = 16) and students (N = 16) who were part of a convenience sample (Online Supplemental Appendix (OSA) Table 1, OSA Table 2). The aim was to create MOOCs for the development of digital competencies and for digital technology use in teaching as well as to analyze factors affecting their effectiveness and rate of successful completion.

  • Název v anglickém jazyce

    MOOC Courses for Developing the Digital Competencies of Economics Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Despite substantial efforts, a concerning disparity persists between the digital competence possessed by teachers and the level of proficiency required to foster the digital literacy of their students. Massive open online courses (MOOCs) hold potential as a viable solution to address the pressing and imperative demand for the initial and continuous education of teachers in this domain. Nevertheless, there is currently a paucity of evidence regarding the effectiveness and efficiency of MOOCs in cultivating digital competencies. This research note focuses on teachers (N = 16) and students (N = 16) who were part of a convenience sample (Online Supplemental Appendix (OSA) Table 1, OSA Table 2). The aim was to create MOOCs for the development of digital competencies and for digital technology use in teaching as well as to analyze factors affecting their effectiveness and rate of successful completion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Advances in Economic Research

  • ISSN

    1083-0898

  • e-ISSN

    1573-966X

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    357-359

  • Kód UT WoS článku

    001292096200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201324951