Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of factors influencing students' access to mathematics education in the form of MOOC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526630" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526630 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/8/8/1229" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/8/8/1229</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/MATH8081229" target="_blank" >10.3390/MATH8081229</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of factors influencing students' access to mathematics education in the form of MOOC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Restricting the movement of students because of COVID-19 requires expanding the offer of online education. Online education should reflect the principles of pedagogical constructivism to ensure the development of students&apos; cognitive and social competencies. The paper describes the preparatory course of mathematics, realized in the form of MOOC. This course was created and implemented based on the principles of pedagogical constructivism. The analysis of the respondents&apos; approach to MOOC revealed a difference between bachelor and master students in the use of MOOC. Bachelors found a strong correlation between their approach to MOOCs and the way they are educated in secondary schools. The results of the research point to the need of more emphasis should be placed on advancing the learner&apos;s skills in navigating and analysing information. The questionnaire filled in by the participants also monitored the students&apos; access to learning. The results of the experiment confirmed the connection between the preferred approach to learning and students&apos; activities within the MOOC. © 2020 by the authors.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of factors influencing students' access to mathematics education in the form of MOOC

  • Popis výsledku anglicky

    Restricting the movement of students because of COVID-19 requires expanding the offer of online education. Online education should reflect the principles of pedagogical constructivism to ensure the development of students&apos; cognitive and social competencies. The paper describes the preparatory course of mathematics, realized in the form of MOOC. This course was created and implemented based on the principles of pedagogical constructivism. The analysis of the respondents&apos; approach to MOOC revealed a difference between bachelor and master students in the use of MOOC. Bachelors found a strong correlation between their approach to MOOCs and the way they are educated in secondary schools. The results of the research point to the need of more emphasis should be placed on advancing the learner&apos;s skills in navigating and analysing information. The questionnaire filled in by the participants also monitored the students&apos; access to learning. The results of the experiment confirmed the connection between the preferred approach to learning and students&apos; activities within the MOOC. © 2020 by the authors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000564732100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089524694