Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dropout rates of regular courses and MOOCs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00348956" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00348956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001" target="_blank" >10.5220/0006811600010001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dropout rates of regular courses and MOOCs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently we observe an enormous grow of Massive Open Online Courses (MOOCs). But it proves that the dropout rates of MOOCs are very high. One of the main causes are missing of necessary capabilities of students, inability of students to manage their study and a missing appropriate didactic model. In this paper we compare the dropout rates of MOOCs, regular courses and courses using new didactical approaches as blended learning and flip the classroom. Finally we discuss possible ways how to teach 21st century skills as cooperative working, learning, creativity, networking and how to solve real life problems in a context sensitive approach. Our research findings are based on educational experiments at Delft University of Technology (DUT). Copyright 2016 by SCITEPRESS-Science and Technology Publications, Lda. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Dropout rates of regular courses and MOOCs

  • Popis výsledku anglicky

    Recently we observe an enormous grow of Massive Open Online Courses (MOOCs). But it proves that the dropout rates of MOOCs are very high. One of the main causes are missing of necessary capabilities of students, inability of students to manage their study and a missing appropriate didactic model. In this paper we compare the dropout rates of MOOCs, regular courses and courses using new didactical approaches as blended learning and flip the classroom. Finally we discuss possible ways how to teach 21st century skills as cooperative working, learning, creativity, networking and how to solve real life problems in a context sensitive approach. Our research findings are based on educational experiments at Delft University of Technology (DUT). Copyright 2016 by SCITEPRESS-Science and Technology Publications, Lda. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CSEDU 2016 - Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported Education

  • ISBN

    9789897581793

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    9-18

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Madeira

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    21. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku