Dropout rates of regular courses and MOOCs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00348956" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00348956 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006811600010001" target="_blank" >10.5220/0006811600010001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dropout rates of regular courses and MOOCs
Popis výsledku v původním jazyce
Recently we observe an enormous grow of Massive Open Online Courses (MOOCs). But it proves that the dropout rates of MOOCs are very high. One of the main causes are missing of necessary capabilities of students, inability of students to manage their study and a missing appropriate didactic model. In this paper we compare the dropout rates of MOOCs, regular courses and courses using new didactical approaches as blended learning and flip the classroom. Finally we discuss possible ways how to teach 21st century skills as cooperative working, learning, creativity, networking and how to solve real life problems in a context sensitive approach. Our research findings are based on educational experiments at Delft University of Technology (DUT). Copyright 2016 by SCITEPRESS-Science and Technology Publications, Lda. All rights reserved.
Název v anglickém jazyce
Dropout rates of regular courses and MOOCs
Popis výsledku anglicky
Recently we observe an enormous grow of Massive Open Online Courses (MOOCs). But it proves that the dropout rates of MOOCs are very high. One of the main causes are missing of necessary capabilities of students, inability of students to manage their study and a missing appropriate didactic model. In this paper we compare the dropout rates of MOOCs, regular courses and courses using new didactical approaches as blended learning and flip the classroom. Finally we discuss possible ways how to teach 21st century skills as cooperative working, learning, creativity, networking and how to solve real life problems in a context sensitive approach. Our research findings are based on educational experiments at Delft University of Technology (DUT). Copyright 2016 by SCITEPRESS-Science and Technology Publications, Lda. All rights reserved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CSEDU 2016 - Proceedings of the 8th International Conference on Computer Supported Education
ISBN
9789897581793
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
9-18
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Madeira
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
21. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—