Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Didactic Models for MOOCs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00348940" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00348940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5220/0006362805050512" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0006362805050512</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006362805050512" target="_blank" >10.5220/0006362805050512</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Didactic Models for MOOCs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years we observed an enormous rise of Massive Open Online Courses (MOOCs). A problem of MOOCs is the high dropout rate. This caused by the lack of an appropriate didactic model, low interaction students teacher, poor feedback mechanism. In this paper we propose some improvements. Our proposed didactic model is a description of the learning interaction process in the course of the time. Emotions play an important role in this model. It proves that emotions have a great impact on the study behaviour of students. Some emotions as happiness, can stimulate students to go on with the study, other emotions as fear for exams, anger, disappointment about results of exams can block the study behaviour of students. Next we present some educational actions grounded on our model and proposed to decrease the dropout rates. One of the actions is based on verbal and nonverbal feedback of students about their emotional state. Our proposed actions are tested on a small scale using a MOOC implemented under Moodle.

  • Název v anglickém jazyce

    New Didactic Models for MOOCs

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years we observed an enormous rise of Massive Open Online Courses (MOOCs). A problem of MOOCs is the high dropout rate. This caused by the lack of an appropriate didactic model, low interaction students teacher, poor feedback mechanism. In this paper we propose some improvements. Our proposed didactic model is a description of the learning interaction process in the course of the time. Emotions play an important role in this model. It proves that emotions have a great impact on the study behaviour of students. Some emotions as happiness, can stimulate students to go on with the study, other emotions as fear for exams, anger, disappointment about results of exams can block the study behaviour of students. Next we present some educational actions grounded on our model and proposed to decrease the dropout rates. One of the actions is based on verbal and nonverbal feedback of students about their emotional state. Our proposed actions are tested on a small scale using a MOOC implemented under Moodle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION

  • ISBN

    978-989-758-239-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    505-512

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setùbal

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    21. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000444645500058