Integration of MOOCs in Regular Courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00348934" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00348934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1145/3274005.3274013" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3274005.3274013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3274005.3274013" target="_blank" >10.1145/3274005.3274013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integration of MOOCs in Regular Courses
Popis výsledku v původním jazyce
At this moment many universities have developed their own MOOCs, open liar students all over the world. This new way of distant learning stimulated the development of innovative teaching/learning models and new learning materials. In recent years at some universities, experiments were running focused on the integration of MOOCs material in regular courses. The shortcomings of regular MOOCs as high dropout rates, incomplete assignments and missing cooperation between students have been solved by a new didactic model, hybrid course and mandatory presence. The role of teachers has been changed from massive oral presentation to course manager. The integration of MOOCs has been tested in several courses at TUDelft and a controlled experiment at Czech Technical University in Prague
Název v anglickém jazyce
Integration of MOOCs in Regular Courses
Popis výsledku anglicky
At this moment many universities have developed their own MOOCs, open liar students all over the world. This new way of distant learning stimulated the development of innovative teaching/learning models and new learning materials. In recent years at some universities, experiments were running focused on the integration of MOOCs material in regular courses. The shortcomings of regular MOOCs as high dropout rates, incomplete assignments and missing cooperation between students have been solved by a new didactic model, hybrid course and mandatory presence. The role of teachers has been changed from massive oral presentation to course manager. The integration of MOOCs has been tested in several courses at TUDelft and a controlled experiment at Czech Technical University in Prague
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
19th Bulgarian International Conference on Computer Systems and Technologies (CompSysTech)
ISBN
978-1-4503-6425-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
144-151
Název nakladatele
Association of Computing Machinery
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Ruse
Datum konání akce
13. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000511431300025