Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00116100" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00116100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w" target="_blank" >10.1007/s40670-020-01040-w</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review

  • Popis výsledku anglicky

    This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medical Science Educator

  • ISSN

    2156-8650

  • e-ISSN

    2156-8650

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1707-1720

  • Kód UT WoS článku

    000624447600062

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088833104