Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00116100" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00116100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40670-020-01040-w" target="_blank" >10.1007/s40670-020-01040-w</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
Popis výsledku v původním jazyce
This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.
Název v anglickém jazyce
Perception of Technology-Enhanced Learning by Medical Students: an Integrative Review
Popis výsledku anglicky
This review aims to explore the perception of technology-enhanced learning by medical students. From the initial 2947 records found, 38 studies from journals indexed in the Web of Science database were included after screening. Several main topics were isolated, based on a thematic analysis: student’s attitude towards e-learning and modern technologies in medical education; social networks, video, and mobile devices as information source and communication tool; and barriers to the use of technologies in medical education. The results have shown that a positive attitude towards technologies in medical education and learning is prevalent among students. The popularity of blended learning was confirmed.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Medical Science Educator
ISSN
2156-8650
e-ISSN
2156-8650
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1707-1720
Kód UT WoS článku
000624447600062
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85088833104