Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitudes of students at higher education institutions towards ICT in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F14%3A43922354" target="_blank" >RIV/49777513:23210/14:43922354 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/14:43922354

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitudes of students at higher education institutions towards ICT in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper discusses three surveys conducted at University of West Bohemia in Pilsen in 2012 and 2013. It focuses on selected questions from these surveys mapping students' attitude towards learning with the aid of information and communication technologies. The first survey explored in detail the attitudes towards e-learning of 152 students of Introduction to Text Information Processing, an on-line course at the Faculty of Education. The second survey involved 1136 students of technical disciplines at University of West Bohemia in Pilsen. It was conducted after they completed courses taught with the aid of interactive multimedia textbooks (e-books). In the third survey, an extensive questionnaire on students' possession of new technology devices, their competences in using ICT in education and on the actual study activities supported by new technologies was used to explore their general position on the use of ICT in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of students at higher education institutions towards ICT in education

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper discusses three surveys conducted at University of West Bohemia in Pilsen in 2012 and 2013. It focuses on selected questions from these surveys mapping students' attitude towards learning with the aid of information and communication technologies. The first survey explored in detail the attitudes towards e-learning of 152 students of Introduction to Text Information Processing, an on-line course at the Faculty of Education. The second survey involved 1136 students of technical disciplines at University of West Bohemia in Pilsen. It was conducted after they completed courses taught with the aid of interactive multimedia textbooks (e-books). In the third survey, an extensive questionnaire on students' possession of new technology devices, their competences in using ICT in education and on the actual study activities supported by new technologies was used to explore their general position on the use of ICT in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0038" target="_blank" >EE2.3.30.0038: Nová excelence lidských zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    263-273

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku