CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924598" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924598 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to present the research into application of constructivism at University of West Bohemia in Pilsen. In 2009 - 2011, a project entitled "Constructivism in University Education" was conducted in the Czech Republic, in which young academics at four higher education institutions (University od West Bohemia in Pilsen, University od Hradec Králové, University of South Bohemia in České Budějovice and Tomas Bata University in Zlín) were trained in using methods that support active learning and inapplying the constructivist approach in higher education pedagogy. Three years later, we contacted the participants again to explore the extent, to which they use the information from the course in practice and to find their current position on the useof constructivism in instruction at higher education institutions. Outcomes of the preliminary survey of seventeen respondents from the University of West Bohemia in Pilsen are interpreted.
Název v anglickém jazyce
CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY
Popis výsledku anglicky
The paper aims to present the research into application of constructivism at University of West Bohemia in Pilsen. In 2009 - 2011, a project entitled "Constructivism in University Education" was conducted in the Czech Republic, in which young academics at four higher education institutions (University od West Bohemia in Pilsen, University od Hradec Králové, University of South Bohemia in České Budějovice and Tomas Bata University in Zlín) were trained in using methods that support active learning and inapplying the constructivist approach in higher education pedagogy. Three years later, we contacted the participants again to explore the extent, to which they use the information from the course in practice and to find their current position on the useof constructivism in instruction at higher education institutions. Outcomes of the preliminary survey of seventeen respondents from the University of West Bohemia in Pilsen are interpreted.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DiVAI 2014 - 10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
978-80-7478-497-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
165-174
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
5. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—