Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43924598" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43924598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to present the research into application of constructivism at University of West Bohemia in Pilsen. In 2009 - 2011, a project entitled "Constructivism in University Education" was conducted in the Czech Republic, in which young academics at four higher education institutions (University od West Bohemia in Pilsen, University od Hradec Králové, University of South Bohemia in České Budějovice and Tomas Bata University in Zlín) were trained in using methods that support active learning and inapplying the constructivist approach in higher education pedagogy. Three years later, we contacted the participants again to explore the extent, to which they use the information from the course in practice and to find their current position on the useof constructivism in instruction at higher education institutions. Outcomes of the preliminary survey of seventeen respondents from the University of West Bohemia in Pilsen are interpreted.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSTRUCTIVISM AT UNIVERSITY: PILOT STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to present the research into application of constructivism at University of West Bohemia in Pilsen. In 2009 - 2011, a project entitled "Constructivism in University Education" was conducted in the Czech Republic, in which young academics at four higher education institutions (University od West Bohemia in Pilsen, University od Hradec Králové, University of South Bohemia in České Budějovice and Tomas Bata University in Zlín) were trained in using methods that support active learning and inapplying the constructivist approach in higher education pedagogy. Three years later, we contacted the participants again to explore the extent, to which they use the information from the course in practice and to find their current position on the useof constructivism in instruction at higher education institutions. Outcomes of the preliminary survey of seventeen respondents from the University of West Bohemia in Pilsen are interpreted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DiVAI 2014 - 10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    165-174

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku