Blended learning ve vzdělávání akademických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F13%3A43927565" target="_blank" >RIV/49777513:23420/13:43927565 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Blended learning ve vzdělávání akademických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Jednou z významných z cest k excelenci ve vysokoškolské výuce je vzdělávání akademických pracovníků v oblasti vysokoškolské pedagogiky. Tato studie přináší shrnutí dílčích výzkumných šetření a praktických zkušeností získaných díky realizaci metodických kurzů pro akademické pracovníky, které se konají od roku 2004 na Západočeské univerzitě v Plzni a dalších vysokoškolských institucích v České republice. V příspěvku jsou popsány organizační modely vzdělávacích programů pro akademické pracovníky, které byly sestaveny dle zahraničních trendů a v praxi ověřeny. Modely využívají výhod kombinace prezenčního a on-line vzdělávání (blended learning). Po stránce obsahové se jedná o kurzy věnované metodice distančního a on-line vzdělávání a kurzy pro začínající vysokoškolské učitele věnované vysokoškolské pedagogice. V příspěvku je podrobněji popsán kurz Konstruktivismus v kostce.
Název v anglickém jazyce
Blended Learning in Academic Staff Education
Popis výsledku anglicky
Academic staff education is one of the important means of achieving excellence in university teaching in the field of higher education pedagogy. This study summarizes number of distinct surveys and experience acquired while implementing courses for academic staff running since 2004 at the University of West Bohemia in Pilsen and other institutions of higher education in the Czech Republic. Organisational models of the educational programmes for academic staff are described in the paper. They were designed following the international trends and validated in practice. The models use advantages of combination of face-to-face and on-line learning (the blended learning). As far as content is concerned, the courses are aimed at methothodology of distance learning and on-line learning as well as courses for new faculty members aimed at higher education. The Constructivism in a nut shell course is described in the paper in detail.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogica actualis IV : Excelencia - nový fenomén vo vysokoškolskom vzdelávaní?
ISBN
978-80-8105-448-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
132-139
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
6. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—