Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Blended Learning in Education of Faculty Members

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F14%3A43927532" target="_blank" >RIV/49777513:23420/14:43927532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070103" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070103</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijksr.2014070103" target="_blank" >10.4018/ijksr.2014070103</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Blended Learning in Education of Faculty Members

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the paths that lead to excellence in teaching in higher education involves training of faculty members in higher education pedagogy. This study gives a summary of individual surveys and hands-on experience acquired through implementation of methodology courses for faculty members. At the University of West Bohemia in Pilsen and at other higher education institutions throughout the Czech Republic, these courses have been taking place since 2004. The paper describes organizational models of facultytraining programmes, which were inspired by international trends and proven by application in practice. These models benefit from combining face-to-face and on-line learning techniques (blended learning). In terms of their content, the above courses were devoted to the methodology of distance and on-line education and conceived as courses in higher education pedagogy for beginning teachers in higher education. The paper also provides a description of "Constructivism in a Nutshell" cours

  • Název v anglickém jazyce

    Blended Learning in Education of Faculty Members

  • Popis výsledku anglicky

    One of the paths that lead to excellence in teaching in higher education involves training of faculty members in higher education pedagogy. This study gives a summary of individual surveys and hands-on experience acquired through implementation of methodology courses for faculty members. At the University of West Bohemia in Pilsen and at other higher education institutions throughout the Czech Republic, these courses have been taking place since 2004. The paper describes organizational models of facultytraining programmes, which were inspired by international trends and proven by application in practice. These models benefit from combining face-to-face and on-line learning techniques (blended learning). In terms of their content, the above courses were devoted to the methodology of distance and on-line education and conceived as courses in higher education pedagogy for beginning teachers in higher education. The paper also provides a description of "Constructivism in a Nutshell" cours

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Knowledge Society Research

  • ISSN

    1947-8429

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus