Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sekvence a objekty, příspěvek k poznání formálních východisek spektrální hudby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00116870" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00116870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/142893" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/142893</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2020-1-8" target="_blank" >10.5817/MB2020-1-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sekvence a objekty, příspěvek k poznání formálních východisek spektrální hudby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento text se věnuje formálním východiskům spektrální hudby. Předmětem jeho zájmu je základní koncept vznikání skladby, jenž spočívá ve vytváření sekvence zpracovávaných "objektů" určených primárně výškou tónu. Koncept se stal paradigmatický v oblasti tzv. počítačem asistované kompozice a jeho formalizaci reprezentuje prototyp nástroje pro počítačem asistovanou kompozici Esquisse (1987) vzniklý v Institut de recherche et coordination acoustique/musique (IRCAM) pro potřeby skladatelů sdílejících ideová východiska spektrální hudby. Poukazováno je přitom na podobnost, kterou tento koncept vykazuje při srovnání s kompozičním myšlením Iannise Xenakise uplatněným při tvorbě Stochastic Music Program (1962). Text vychází z analýzy nástroje Esquisse provedené s využitím doposud nepublikovaného manuálu, jenž byl interním dokumentem IRCAMu.

  • Název v anglickém jazyce

    Sequences and objects, a contribution to understanding formal apsects of spectral music

  • Popis výsledku anglicky

    This text focuses on the formal foundations of spectral music. It is concerned with the elementary concept for the creation of a composition which consists of the generation of sequences of processed "objects" determined primarily by pitch. This concept has become paradigmatic in the field known as computer assisted composition, and whose formalisation represents a prototype of an instrument for the computer-assisted composition Esquisse (1987) created at the Institut de recherche et coordination acoustique/musique (IRCAM) for the needs of composers sharing the ideological foundations of spectral music. A similarity is brought to light between this concept and the compositional thinking of Iannis Xenakis as applied to the creation of Stochastic Music Program (1962). The Esquisse insrument is analysed with the aid of an as yet unpublished manual provided by IRCAM, where it was used as an internal document.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    117-138

  • Kód UT WoS článku

    000587255700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85096116606