Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973833" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/node/80846" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/node/80846</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2024-2-3" target="_blank" >10.5817/MB2024-2-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek prezentuje koncept „latentní periodicity“ a metodu výpočetní, počítačem asistované analýzy hudebního díla, která je na konceptu založena. Hudební dílo je zde nahlíženo prostřednictvím dvou relativně nesouvisejících skupin paradigmat. První je estetika, hudební teorie a filosofie podporovaná psychoanalýzou jako pomocnou vědou. Jako druhé se uplatňují exaktní metody výpočetní analýzy v asistenci počítačové vědy. Článek je rozdělen do dvou částí. V první jsou vysvětleny základních teze konceptu a ve druhé je ukázka výpočetní analýzy provedená na skladbě pro sólovou flétnu Density 21,5 (Edgar Varése, 1936).
Název v anglickém jazyce
The concept of latent regularity, its initial thesis and its application in computational analysis of musical works
Popis výsledku anglicky
This paper presents the concept of "latent periodicity" and a method of computational, computer-assisted analysis of musical works based on the concept. The musical work is viewed here through two sets of relatively unrelated paradigms. The first is aesthetics, music theory and philosophy, supported by psychoanalysis as an aiding science. The second is the application of exact methods of computational analysis assisted by computer science. The article is divided into two parts. The first explains the basic theses of the concept and the second is an example of computational analysis performed on a piece for solo flute, Density 21.5 (Edgar Varése, 1936).
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
2336-436X
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
31-55
Kód UT WoS článku
001398950900003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85215585649