Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43973833" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43973833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/node/80846" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/node/80846</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2024-2-3" target="_blank" >10.5817/MB2024-2-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept latentní regularity, jeho úvodní teze a uplatnění ve výpočetní analýze hudebního díla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek prezentuje koncept „latentní periodicity“ a metodu výpočetní, počítačem asistované analýzy hudebního díla, která je na konceptu založena. Hudební dílo je zde nahlíženo prostřednictvím dvou relativně nesouvisejících skupin paradigmat. První je estetika, hudební teorie a filosofie podporovaná psychoanalýzou jako pomocnou vědou. Jako druhé se uplatňují exaktní metody výpočetní analýzy v asistenci počítačové vědy. Článek je rozdělen do dvou částí. V první jsou vysvětleny základních teze konceptu a ve druhé je ukázka výpočetní analýzy provedená na skladbě pro sólovou flétnu Density 21,5 (Edgar Varése, 1936).

  • Název v anglickém jazyce

    The concept of latent regularity, its initial thesis and its application in computational analysis of musical works

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the concept of &quot;latent periodicity&quot; and a method of computational, computer-assisted analysis of musical works based on the concept. The musical work is viewed here through two sets of relatively unrelated paradigms. The first is aesthetics, music theory and philosophy, supported by psychoanalysis as an aiding science. The second is the application of exact methods of computational analysis assisted by computer science. The article is divided into two parts. The first explains the basic theses of the concept and the second is an example of computational analysis performed on a piece for solo flute, Density 21.5 (Edgar Varése, 1936).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    31-55

  • Kód UT WoS článku

    001398950900003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85215585649