Analýza významu pojmu "Computational Thinking"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10295000" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10295000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza významu pojmu "Computational Thinking"
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje koncept "computational thinking" (CT). Tato schopnost "myslet jako informatik při řešení problémů" si v souvislosti s výukou informatiky získává stále více pozornosti. V článku proto stručně probereme a porovnáme několik odlišných vymezení CT, abychom mohli koncept následně srovnat s kategoriemi českému čtenáři bližšími, totiž s klíčovými kompetencemi a gramotnostmi. Ve druhé polovině článku uvedená teoretická vymezení ilustrujeme množstvím příkladů použití CT v životě i ve výuce. Koncept CT poskytuje vhodné východisko pro hledání toho, co v naší výuce "informatiky" zaměřené na používání technologií chybí.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Term Meaning "Computational Thinking"
Popis výsledku anglicky
The article introduces the concept of computational thinking (CT). This ability "to think like a computer scientist while solving problems" draws more and more attention in relation to computer science education. We show and discuss a few definitions of CT. The concept can then be compared to key competences and literacies as used in Czechia. The second half of the article illustrates the theoretical specifications with a variety of examples from both everyday life and school education. Our "computer science" classes focus on ICT user skills. CT provides a convenient starting point for the quest for what is missing in our education.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů