Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza významu pojmu "Computational Thinking"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10295000" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10295000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/clanky_1_2014/JTIE_1_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza významu pojmu "Computational Thinking"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje koncept &quot;computational thinking&quot; (CT). Tato schopnost &quot;myslet jako informatik při řešení problémů&quot; si v souvislosti s výukou informatiky získává stále více pozornosti. V článku proto stručně probereme a porovnáme několik odlišných vymezení CT, abychom mohli koncept následně srovnat s kategoriemi českému čtenáři bližšími, totiž s klíčovými kompetencemi a gramotnostmi. Ve druhé polovině článku uvedená teoretická vymezení ilustrujeme množstvím příkladů použití CT v životě i ve výuce. Koncept CT poskytuje vhodné východisko pro hledání toho, co v naší výuce &quot;informatiky&quot; zaměřené na používání technologií chybí.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Term Meaning "Computational Thinking"

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces the concept of computational thinking (CT). This ability &quot;to think like a computer scientist while solving problems&quot; draws more and more attention in relation to computer science education. We show and discuss a few definitions of CT. The concept can then be compared to key competences and literacies as used in Czechia. The second half of the article illustrates the theoretical specifications with a variety of examples from both everyday life and school education. Our &quot;computer science&quot; classes focus on ICT user skills. CT provides a convenient starting point for the quest for what is missing in our education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů