Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Computational Thinking Skills through Didactic Tasks in Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608443" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188329" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021" target="_blank" >10.21125/iceri.2021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Computational Thinking Skills through Didactic Tasks in Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a summary of basic data and their interpretations concerning the testing of computational thinking (CT) in the Czech Republic. Measuring the development of computational thinking is a topical issue addressed in the field of both didactics of computer science and general pedagogy. Due to the trend of modernization of education and implementation of CT development in curricula, many countries are striving for the rapid development of specific diagnostic tools that would be directly aimed at testing computational thinking and would be able to provide immediate feedback. Our research summarizes the process of developing a self-test aimed at evaluating CT development and its subsequent standardization. The research investigation was carried out in primary schools using a set of didactic tasks and the purpose was to describe and summarize the situation of the development of computational thinking before the curricular revision that implements the development of CT flatly in primary education.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Computational Thinking Skills through Didactic Tasks in Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a summary of basic data and their interpretations concerning the testing of computational thinking (CT) in the Czech Republic. Measuring the development of computational thinking is a topical issue addressed in the field of both didactics of computer science and general pedagogy. Due to the trend of modernization of education and implementation of CT development in curricula, many countries are striving for the rapid development of specific diagnostic tools that would be directly aimed at testing computational thinking and would be able to provide immediate feedback. Our research summarizes the process of developing a self-test aimed at evaluating CT development and its subsequent standardization. The research investigation was carried out in primary schools using a set of didactic tasks and the purpose was to describe and summarize the situation of the development of computational thinking before the curricular revision that implements the development of CT flatly in primary education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2021 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-34549-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    2340-1095

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    324-330

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    8. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku