Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the Current Level of the Computational Thinking within the Primary and Lower Secondary School Students Using Educational Robotics Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73602067" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73602067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dl.acm.org/doi/10.1145/3416797.3416819" target="_blank" >https://dl.acm.org/doi/10.1145/3416797.3416819</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3416797.3416819" target="_blank" >10.1145/3416797.3416819</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the Current Level of the Computational Thinking within the Primary and Lower Secondary School Students Using Educational Robotics Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this research was to develop a set of tasks assessing prerequisite Computational Thinking (CT) skills within Czech primary school students using an educational robotics as a supporting tool. Czech Republic, along with numerous European countries, currently implements a revision of the existing computer science curriculum at the primary and secondary education level, to widen the national information literacy and embed the development of CT into the basic STEM education. The integration of the CT development at a level of a national school education raises a question of assessing actual CT skills of the students and creating a standardized methodology for a such assessment. This paper discusses the results of the research aimed to assess the CT skills within primary school students which was tested on a sample number of 90 students age 8 - 13 during extended education classes and events.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the Current Level of the Computational Thinking within the Primary and Lower Secondary School Students Using Educational Robotics Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this research was to develop a set of tasks assessing prerequisite Computational Thinking (CT) skills within Czech primary school students using an educational robotics as a supporting tool. Czech Republic, along with numerous European countries, currently implements a revision of the existing computer science curriculum at the primary and secondary education level, to widen the national information literacy and embed the development of CT into the basic STEM education. The integration of the CT development at a level of a national school education raises a question of assessing actual CT skills of the students and creating a standardized methodology for a such assessment. This paper discusses the results of the research aimed to assess the CT skills within primary school students which was tested on a sample number of 90 students age 8 - 13 during extended education classes and events.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICEMT 2020 Proceedings

  • ISBN

    978-1-4503-8837-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "239 "- 243

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Kyoto

  • Datum konání akce

    19. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku