Možnosti rozvoje informatického myšlení u žáků základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73608168" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73608168 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0001_moznosti_rozvoje_informatickeho_mysleni_u_zaku_zakladnich_skol.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0001_moznosti_rozvoje_informatickeho_mysleni_u_zaku_zakladnich_skol.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.011" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvoje informatického myšlení u žáků základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek shrnuje současnou odbornou diskuzi zabývající se implementací rozvoje informatického myšlení na úrovni státních kurikul nejen v České republice, shrnuje dílčí obsahy vybraných kurikul a jejich pojetí informatického myšlení a srovnává reformu probíhající České republice se zahraničními zkušenostmi. Článek se skládá ze čtyř kapitol, které řeší koncepci informatického myšlení v nadcházející reformě RVP, situaci implementace rozvoje informatického myšlení v zahraničí, dílčí obsahy kurikul s ohledem na koncepci IM a možnosti implementace rozvoje informatického myšlení do národního kurikula. Článek částečně nastiňuje i problémy, se kterými se implementace revize kurikula v zahraničí potýká (PDF) THE POSSIBILITIES OF DEVELOPING COMPUTATIONAL THINKING IN PRIMARY EDUCATION. Available from: https://www.researchgate.net/publication/349452834_THE_POSSIBILITIES_OF_DEVELOPING_COMPUTATIONAL_THINKING_IN_PRIMARY_EDUCATION [accessed Nov 04 2021].
Název v anglickém jazyce
The Possibilities of Developing Computational Thinking in Primary Education
Popis výsledku anglicky
This paper summarizes the current academic discussion on the implementation of the computational thinking development at the level of state curricula, both in the Czech Republic and foreign states. It summarizes partial contents of selected curricula and their understanding of computational thinking and compares the reform taking place in the Czech Republic with foreign experiences. The article consists of four chapters, which deal with the concept of computational thinking in the upcoming reform of the FEP, the issue of developing computational thinking in compulsory education aboard, partial contents of curricula with regard to the understanding of the concept of CT and the possibility of the implementation the development of CT into the national curriculum. The article partly addresses issues faced by the implementation of the curricular revision abroad. (PDF) THE POSSIBILITIES OF DEVELOPING COMPUTATIONAL THINKING IN PRIMARY EDUCATION. Available from: https://www.researchgate.net/publication/349452834_THE_POSSIBILITIES_OF_DEVELOPING_COMPUTATIONAL_THINKING_IN_PRIMARY_EDUCATION [accessed Nov 04 2021].
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Trendy ve vzdělávání
ISBN
—
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
5-12
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
18. 5. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—