Přístup učitelů základních škol ke koncepci informatického myšlení, jeho rozvoje a evaluaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608444" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188330" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188330</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístup učitelů základních škol ke koncepci informatického myšlení, jeho rozvoje a evaluaci
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum se zabýval mapováním přístupů učitelů ke koncepci informatického myšlení s ohledem na jeho obecnou definici a možnostmi diagnostikování úrovně jejich rozvoje u žáků, čímž reaguje na aktuálně implementovanou revizi vzdělávacího obsahu RVP pro vzdělávací oblast IKT, která implementuje rozvoj IM žáků v rámci státního základního vzdělávání. Výzkumné šetření bylo realizováno formou strukturovaného dotazníku zaměřeného na percepci koncepce IM učiteli na základních školách a nižším stupni středních škol. Výsledek představuje základní pohled na percepci IM pedagogy v České republice.
Název v anglickém jazyce
Primary school teachers' approach to the concept of computational thinking, its development and evaluation
Popis výsledku anglicky
The research dealt with the mapping of the approaches of teachers to the concept of Computational thinking with regards to its general definition, and the possibilities of diagnosing the level of its development in pupils. This research responds to the currently implemented revision of the educational content of the FEP for Elementary Education for the educational area of ICT, which implements the development of pupils' Computational thinking within the state basic education. The research was carried out in the form of a structured questionnaire focused on teachers at twenty primary and lower secondary schools. The result presents a basic view of the perception of CT in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI. Recenzovaný sborník příspěvků
ISBN
978-80-244-6011-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
38-46
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—