Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka počítačové gramotnosti na technických vysokých školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F03%3A00007547" target="_blank" >RIV/60461373:22340/03:00007547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka počítačové gramotnosti na technických vysokých školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce konfrontuje dva základní názory na obsah výuky informatiky na vysokých školách technických. První vychází z tradičních představ, že absolvent technické vysoké školy by měl umět algoritmizovat řešení problému a realizovat algoritmus v některém programovacím jazyku. Druhý názor vychází z mezinárodního konceptu European Computer Driving Licence ECDL, ve kterém odborníci EU přesně vymezili rozsah znalostí, kterými je tvořena počítačová gramotnost. V definici pojmu počítačové gramotnosti podle konceptuECDL je zřejmý přesun od programování k uživatelským dovednostem.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Computer Literacy at Technical Universities

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution compares two basic opinions of content of education in computer science on technical universities. The first one method is traditional. It is based on view, that graduates should know algorithmic rules and program it in any programming language. The second one method is based on international concept European Computer Driving Licence ECDL. There are strictly defined the knowledge, that build computer literacy. There is evident shift from programming to user knowledge in definition of computer literacy according to ECDL concept.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Automa

  • ISSN

    1210-9592

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    2-4

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus