Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazz Semiosis: Possibilities of Applying Peirce in Music Theory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F18%3A10392017" target="_blank" >RIV/00216208:11240/18:10392017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3726/b15062" target="_blank" >https://doi.org/10.3726/b15062</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3726/b15062" target="_blank" >10.3726/b15062</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Jazz Semiosis: Possibilities of Applying Peirce in Music Theory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main question of this text is: If Peirce&apos;s semeiotic is a &quot;truly general doctrine&quot;, how can it be used to describe music as a system of signs or how can be this doctrine applied in the specific case of jazz music? I would like to investigate two main sub-questions in this text, which are essentially related to the main one. The first is: What is the link between &quot;music&quot; and functions of &quot;mind&quot;, from the point of view of Peirce&apos;s semeiotic and phenomenology? The problem is whether there is any link like this in Peircean philosophy and how does it work. The second sub-question is: Can an analysis of selected chapters of jazz music and its specific way of improvisation tell us anything about signs, semiosis and Peircean semiotics in general?

  • Název v anglickém jazyce

    Jazz Semiosis: Possibilities of Applying Peirce in Music Theory

  • Popis výsledku anglicky

    The main question of this text is: If Peirce&apos;s semeiotic is a &quot;truly general doctrine&quot;, how can it be used to describe music as a system of signs or how can be this doctrine applied in the specific case of jazz music? I would like to investigate two main sub-questions in this text, which are essentially related to the main one. The first is: What is the link between &quot;music&quot; and functions of &quot;mind&quot;, from the point of view of Peirce&apos;s semeiotic and phenomenology? The problem is whether there is any link like this in Peircean philosophy and how does it work. The second sub-question is: Can an analysis of selected chapters of jazz music and its specific way of improvisation tell us anything about signs, semiosis and Peircean semiotics in general?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Perspectives in Semiotics: Text, Genres, and Representations.

  • ISBN

    978-3-631-74431-4

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    199-213

  • Počet stran knihy

    302

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly