Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How the Imagined Audience Is Involved and Represented in TV News Broadcasts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00117816" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00117816 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://webbut.unitbv.ro/Bulletin/Series%20IV/Contents_IV_SI_2020.html" target="_blank" >http://webbut.unitbv.ro/Bulletin/Series%20IV/Contents_IV_SI_2020.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How the Imagined Audience Is Involved and Represented in TV News Broadcasts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study uses data collected from prime-time TV news broadcasts on three most popular Czech TV channels. The aim is to analyse how the imagined audience is addressed and how it is represented. Closer attention is paid to the format of “vox pops” and the tendency to categorise the speakers involved in news broadcasts. The findings show that the imagined audience is involved in the news discourse in conformity with the tendency towards conversationalization and consumerization. The boundaries between the format of vox pops and other interviews and sound-bites are blurred. The speakers are often classified into categories and also represent various categories of the imagined audience. There is a tendency not to present the speakers as completely anonymous and emphasis is put on their experience with the events which they comment on.

  • Název v anglickém jazyce

    How the Imagined Audience Is Involved and Represented in TV News Broadcasts

  • Popis výsledku anglicky

    This study uses data collected from prime-time TV news broadcasts on three most popular Czech TV channels. The aim is to analyse how the imagined audience is addressed and how it is represented. Closer attention is paid to the format of “vox pops” and the tendency to categorise the speakers involved in news broadcasts. The findings show that the imagined audience is involved in the news discourse in conformity with the tendency towards conversationalization and consumerization. The boundaries between the format of vox pops and other interviews and sound-bites are blurred. The speakers are often classified into categories and also represent various categories of the imagined audience. There is a tendency not to present the speakers as completely anonymous and emphasis is put on their experience with the events which they comment on.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the Transilvania University of Braşov. Series IV: Philology and Cultural Studies - Special Issue

  • ISSN

    2066-768X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    62

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    169-188

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus