První učitel : K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00118466" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00118466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
První učitel : K roli ředitele školy v pedagogickém vedení
Popis výsledku v původním jazyce
Řídící pracovníci velmi významně ovlivňují život v každé organizaci či instituci. Ve školách tomu není jinak. Reflexe práce ředitelů škol přitom nebývá v českém vzdělávacím kontextu často v centru pozornosti odborných publikací. Kniha to částečně napravuje, kdy z pohledu ředitelů nahlíží na fenomén řízení pedagogického procesu. Jádrem jsou výsledky výzkumů autora. Na základě reálných dat je doloženo, jak ředitelé mohou přispívat ke zlepšování vzdělávacích výsledů žáků, jak jejich práce ovlivňuje spokojenost učitelů, ukazuje úskalí jejich profesního vývoje. Kniha nabízí z tohoto pohledu podněty jak pro další pedagogický výzkum, tak i pro zájemce z řad ředitelů i učitelů, kteří chtějí přemýšlet o tom, jak svoji práci ve škole dále rozvíjet.
Název v anglickém jazyce
First teacher : On the role of the headteacher in educational leadership
Popis výsledku anglicky
Leaders have a very significant impact on life in any organization or institution. It is no different in schools. In our environment, the reflection of headteachers' work is often not at the center of professional publications' attention. The book partially corrects this by looking at the phenomenon of educational leadership from the point of view of the headteachers. The core is the results of the author's empirical research. Based on real data, it is demonstrated how principals can contribute to improving students' educational outcomes, how their work affects teacher satisfaction, shows the patterns of their professional careers. From this point of view, the book offers stimuli both for further educational research and those interested in the ranks of principals and teachers who want to further develop their work at school.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021097186
Počet stran knihy
181
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—