Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SYNDROM VYHOŘENÍ U ARABSKÝCH UČITELEK V IZRAELI VE VZTAHU K VYBRANÝM ORGANIZAČNÍM PROMĚNNÝM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00120757" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00120757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85085874120&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=SYNDROM+VYHO%c5%98EN%c3%8d+U+ARABSK%c3%9dCH+U%c4%8cITELEK+V+IZRAELI+VE+VZTAHU+K+VYBRAN%c3%9dM+ORGANIZA%c4%8cN%c3%8dM+PROM%c4%9aNN%c3%" target="_blank" >https://www-scopus-com.ezproxy.muni.cz/record/display.uri?eid=2-s2.0-85085874120&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=SYNDROM+VYHO%c5%98EN%c3%8d+U+ARABSK%c3%9dCH+U%c4%8cITELEK+V+IZRAELI+VE+VZTAHU+K+VYBRAN%c3%9dM+ORGANIZA%c4%8cN%c3%8dM+PROM%c4%9aNN%c3%</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2020-1-8" target="_blank" >10.5817/SP2020-1-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SYNDROM VYHOŘENÍ U ARABSKÝCH UČITELEK V IZRAELI VE VZTAHU K VYBRANÝM ORGANIZAČNÍM PROMĚNNÝM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite the enormous amount of studies on burnout in educational professions, there are still no studies on burnout among Israeli-Arab elementary teachers. The purpose of this study was to examine how teachers’ burnout is related to different organizational variables such as workload, control, leadership collaboration, collegial support, etc. The Maslach Burnout Inventory, which was used to measure dimensions of teachers’ burnout, consisted of three subscales: emotional exhaustion, personal accomplishment, and depersonalization. Participants of this study were 372 (all female) teachers who completed inventories. The findings showed that all burnout dimensions were either positively or negatively related to independent variables. Teachers reported high levels of burnout. The results of multiple regression analysis indicated that three dimensions of teacher burnout were affected differently from four predictor variables. Findings indicated that for the emotional exhaustion, workload, leadership collaboration and student relations; for depersonalization dimension, only the student relations and finally for the personal accomplishment dimension, control, and student relations were significant predictors.

  • Název v anglickém jazyce

    BURNOUT SYNDROME AMONG ARAB TEACHERS IN ISRAEL IN RELATION TO SELECTED ORGANIZATIONAL VARIABLES

  • Popis výsledku anglicky

    Despite the enormous amount of studies on burnout in educational professions, there are still no studies on burnout among Israeli-Arab elementary teachers. The purpose of this study was to examine how teachers’ burnout is related to different organizational variables such as workload, control, leadership collaboration, collegial support, etc. The Maslach Burnout Inventory, which was used to measure dimensions of teachers’ burnout, consisted of three subscales: emotional exhaustion, personal accomplishment, and depersonalization. Participants of this study were 372 (all female) teachers who completed inventories. The findings showed that all burnout dimensions were either positively or negatively related to independent variables. Teachers reported high levels of burnout. The results of multiple regression analysis indicated that three dimensions of teacher burnout were affected differently from four predictor variables. Findings indicated that for the emotional exhaustion, workload, leadership collaboration and student relations; for depersonalization dimension, only the student relations and finally for the personal accomplishment dimension, control, and student relations were significant predictors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    179-200

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85085874120