Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00119853" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00119853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/doi.org/10.33543/11015058" target="_blank" >https://doi.org/doi.org/10.33543/11015058</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/11015058" target="_blank" >10.33543/11015058</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.

  • Název v anglickém jazyce

    Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000040" target="_blank" >TL02000040: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    50-58

  • Kód UT WoS článku

    000674964900008

  • EID výsledku v databázi Scopus