Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00119853" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00119853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/doi.org/10.33543/11015058" target="_blank" >https://doi.org/doi.org/10.33543/11015058</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/11015058" target="_blank" >10.33543/11015058</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course
Popis výsledku v původním jazyce
The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.
Název v anglickém jazyce
Web analytics as a tool for monitoring study process of high school online course
Popis výsledku anglicky
The paper analyzes the possibilities of using Google Analytics in the study of students' learning behaviour and for the design of online courses. Specifically, it analyzes data from an information literacy course for high school students. The paper use data from an online course for high school students between 1 February 2020 and 16 September 2020. There are a total of 785 unique visitors whose behavior on the web was the basis for our analysis. We also use information from 7 semi-structured interviews with teachers and from 2 focus groups with students (14 students) to interpret the data.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000040" target="_blank" >TL02000040: Platforma pro transfer znalostí: informační gramotnost pro středoškoláky v otevřeném mash-up virtuálním učebním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA - Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
50-58
Kód UT WoS článku
000674964900008
EID výsledku v databázi Scopus
—