Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to ‘(not) arrive’ : Hélène Cixous’s and Sara Stridsberg’s drama vs. appropriation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123267" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/106092" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/106092</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to ‘(not) arrive’ : Hélène Cixous’s and Sara Stridsberg’s drama vs. appropriation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In answer to Cara Berger, this article examines how Hélène Cixous’s play Portrait de Dora and Sara Stridsberg’s play Valerie ska bli president i Amerika approach as examples of feminist drama (and in case of Cixous, also an example of feminist postdramatic theatre) the problem of appropriation, an important question of feminist theories. The article maps the means the texts use to tackle the problem, or whether they resign on it, and discusses Cixous’s reinstalment of the narrator in drama and usage of a structure based on the narrative mode of the stream of consciousness as methods to highlight appropriation processes.

  • Název v anglickém jazyce

    How to ‘(not) arrive’ : Hélène Cixous’s and Sara Stridsberg’s drama vs. appropriation

  • Popis výsledku anglicky

    In answer to Cara Berger, this article examines how Hélène Cixous’s play Portrait de Dora and Sara Stridsberg’s play Valerie ska bli president i Amerika approach as examples of feminist drama (and in case of Cixous, also an example of feminist postdramatic theatre) the problem of appropriation, an important question of feminist theories. The article maps the means the texts use to tackle the problem, or whether they resign on it, and discusses Cixous’s reinstalment of the narrator in drama and usage of a structure based on the narrative mode of the stream of consciousness as methods to highlight appropriation processes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brünner Beiträge zur Germanistik und Nordistik

  • ISSN

    1803-7380

  • e-ISSN

    2336-4408

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    125-136

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus