Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané psychologické aspekty pracovní angažovanosti u středoškolských učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123735" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings20.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings20.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané psychologické aspekty pracovní angažovanosti u středoškolských učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumu bylo zjistit míru pracovní angažovanosti a její vztah s vybranými psychologickými aspekty (pracovní smysluplností, syndromem vyhoření a celkovou životní spokojeností). Výzkumný soubor zahrnoval 662 středoškolských učitelů. Angažovanost byla měřena dotazníkem Utrecht Work Engagement Scale (UWES-9) a dotazníkem Engaged Teachers Scale (ETS). Výsledky potvrdily pozitivní statisticky významný vztah mezi pracovní angažovaností a pracovní smysluplností (WAMI), celkovou životní spokojeností (SWLS) a osobní úspěšností (MBI-ES) a negativní statisticky významný vztah mezi dvěma zbývajícími dimenzemi dotazníku vyhoření (MBI-ES), emocionálním vyčerpáním a depersonalizací. Součástí výzkumu bylo také srovnání psychometrických vlastností obou dotazníků zjišťujících učitelskou angažovanost. Výsledky naznačují, že ETS je vhodnějším nástrojem k měření angažovanosti u učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific psychological aspects of work engagement among secondary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The research aimed to determine the level of work engagement and its relationship with selected psychological aspects (work meaningfulness, burnout syndrome, and overall life satisfaction). The research sample included 662 high school teachers. Engagement was measured by the Utrecht Work Engagement Scale (UWES-9) and the Engaged Teachers Scale (ETS). The results confirmed a positive statistically significant relationship between work engagement and work meaningfulness (WAMI) overall life satisfaction (SWLS) and personal accomplishment (MBI-ES) and the negative statistically significant relationship between the two remaining dimensions of the burnout questionnaire (MBI-ES), emotional exhaustion and depersonalization. Part of the research was also a comparison of psychometric properties of both questionnaires determining teachers’ engagement. The results suggest that the ETS is a more appropriate tool for measuring teachers’ engagement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociální procesy a osobnost 2020 Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021099128

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    221-227

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno, online

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku