Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Každodenní život venkovských základních škol na jižní Moravě během post-socialistické transformace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00124674" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00124674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_2.2021_web.pdf" target="_blank" >https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_2.2021_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Každodenní život venkovských základních škol na jižní Moravě během post-socialistické transformace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Politické změny po sametové revoluci roku 1989 v Československu zásadně ovlivnily život společnosti včetně podoby vzdělávání. Bylo upuštěno od socialistické koncepce jednotné školy v souvislosti s celkovou touhou po decentralizaci a deregulaci struktur vzniklých během období státního socialismu. Bezprostřední dopad na život škol se však může lokálně lišit a být ovlivněn charakterem prostředí. Studie se zaměřuje na souvislosti dopadů těchto změn na každodenní život základních škol na jihomoravském venkově, přičemž sleduje lokální specifika na základě analýzy školních kronik a vzpomínek učitelů, kteří období transformace na venkovských školách prožili. Zaměřuje se přitom zejména na personální změny, proměnu vztahu školy a obce a dynamiku vlivu dlouhodobých procesů modernizace a politických změn na život školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Everyday Life of Rural Elementary Schools in South Moravia during the Post-Socialist Transformation

  • Popis výsledku anglicky

    The political changes after the Velvet Revolution of 1989 in Czechoslovakia fundamentally affected the life of society, including the form of education. The socialist concept of the unified school was abandoned in connection with the overall desire to decentralise and deregulate the structures created during the period of state socialism. However, the immediate impact on the life of schools can vary locally and be influenced by the nature of the environment. The study focusses on the context in which these changes impacted the everyday life of elementary schools in rural South Moravia, and it traces local specificities by analysing school chronicles and the memories of teachers who experienced the period of transformation in rural schools. It focusses in particular on personnel changes, the transformation of the relationship between schools and municipalities, and the dynamics of the influence of long-term processes of modernisation and political changes on school life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-11275S" target="_blank" >GA20-11275S: Post-socialistická transformace českých základních škol – procesy, příběhy, dilemata</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národopisný věstník

  • ISSN

    1211-8117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    80

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    31-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85140210792