Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny dostupnosti základních škol v Česku jako faktor znevýhodnění regionů a lokalit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10108269" target="_blank" >RIV/00216208:11310/11:10108269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny dostupnosti základních škol v Česku jako faktor znevýhodnění regionů a lokalit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je pomocí geoinformačních analytických metod identifikovat změny ve vzdálenostní a časové dostupnosti základních škol v Česku v 2. polovině 20. století se zvláštním zřetelem ke kvalitě života ve znevýhodněných, periferních oblastech. Síť základních škol se mění v souladu s obecnými proměnami geografické organizace společnosti a dojížďkové areály do škol se zvětšují s tím, jak rozvoj dopravy umožňuje překonávat stále větší vzdálenosti. Důsledky změn dostupnosti základních škol na život ve venkovských regionech jsou v závěru článku reflektovány ve výpovědích obyvatel šesti modelových lokalit, v nichž došlo během sledovaného období k uzavření místní školy. Následně je provedena klasifikace forem znevýhodnění lokalit a regionů, která vyplývá zprostorové nerovnosti rozmístění základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the Accessibility of Elementary Schools in Czechia as a Factor of Disadvantage Impacting Regions and Localities

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to identify changes in the distance and time accessibility of elementary schools in Czechia, during the second half of the twentieth century, using geo-informational analytical methods. to the article focuses particularly on quality of life in disadvantaged, peripheral areas. The elementary school network has been changing, in accordance with general changes in the geographical organization of society and school catchment areas have been expanding due to improved transportationpossibilities. The second part of the article addresses the impact of changes in elementary school accessibility on life in rural peripheral regions, utilizing in-depth interviews with inhabitants from six case study localities, where local schools wereclosed, during the observed period. The article introduces a classification of forms of disadvantage, affecting regions and localities and resulting from spatial inequalities in the distribution of elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-01-07-1" target="_blank" >WD-01-07-1: Regionální diferenciace venkovských obcí Eeska: disparity a možnosti rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie. Sborník České geografické společnosti.

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    116

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    300-316

  • Kód UT WoS článku

    000296122100005

  • EID výsledku v databázi Scopus