Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10124752" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10124752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jrre.psu.edu/articles/27-11.pdf" target="_blank" >http://jrre.psu.edu/articles/27-11.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century
Popis výsledku v původním jazyce
This article addresses the changes in the spatial distribution of elementary schools in Czechia in the second half of the 20th century and the consequences of these changes on the functioning of rural communities. We find decreases in the number of elementary schools, along with a concentration of elementary education provisions, in larger population centers.The effects of school closure on rural communities in peripheral areas fail to show any fundamental difference between Czechia and other developedcountries, although the unique features of the former communist system are expressed in the time and forms of school closures and the resulting spatial patterns of school distribution.
Název v anglickém jazyce
Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century
Popis výsledku anglicky
This article addresses the changes in the spatial distribution of elementary schools in Czechia in the second half of the 20th century and the consequences of these changes on the functioning of rural communities. We find decreases in the number of elementary schools, along with a concentration of elementary education provisions, in larger population centers.The effects of school closure on rural communities in peripheral areas fail to show any fundamental difference between Czechia and other developedcountries, although the unique features of the former communist system are expressed in the time and forms of school closures and the resulting spatial patterns of school distribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-01-07-1" target="_blank" >WD-01-07-1: Regionální diferenciace venkovských obcí Eeska: disparity a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Research in Rural Education
ISSN
1551-0670
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—