Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F12%3A10124752" target="_blank" >RIV/00216208:11310/12:10124752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jrre.psu.edu/articles/27-11.pdf" target="_blank" >http://jrre.psu.edu/articles/27-11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article addresses the changes in the spatial distribution of elementary schools in Czechia in the second half of the 20th century and the consequences of these changes on the functioning of rural communities. We find decreases in the number of elementary schools, along with a concentration of elementary education provisions, in larger population centers.The effects of school closure on rural communities in peripheral areas fail to show any fundamental difference between Czechia and other developedcountries, although the unique features of the former communist system are expressed in the time and forms of school closures and the resulting spatial patterns of school distribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the Spatial Distribution of Elementary Schools and Their Impact on Rural Communities in Czechia in the Second Half of the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    This article addresses the changes in the spatial distribution of elementary schools in Czechia in the second half of the 20th century and the consequences of these changes on the functioning of rural communities. We find decreases in the number of elementary schools, along with a concentration of elementary education provisions, in larger population centers.The effects of school closure on rural communities in peripheral areas fail to show any fundamental difference between Czechia and other developedcountries, although the unique features of the former communist system are expressed in the time and forms of school closures and the resulting spatial patterns of school distribution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WD-01-07-1" target="_blank" >WD-01-07-1: Regionální diferenciace venkovských obcí Eeska: disparity a možnosti rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Research in Rural Education

  • ISSN

    1551-0670

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus