Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Becoming #Instafamous : The analysis of (in)formality in self-presentation on Instagram

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00124856" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00124856 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jbe-platform.com/content/journals/10.1075/ip.00069.kov" target="_blank" >https://www.jbe-platform.com/content/journals/10.1075/ip.00069.kov</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/ip.00069.kov" target="_blank" >10.1075/ip.00069.kov</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Becoming #Instafamous : The analysis of (in)formality in self-presentation on Instagram

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on Goffman’s (1990 [1959]) metaphor of stage, this paper considers Instagram a frontstage environment where users are cautious of being watched and attune their performance to how they want to be perceived via strategic self-presentation. This understanding of online performance is particularly pertinent in the discussions of bloggers who turn to Instagram to promote their work to new audiences. Examining the self-presentation practices of three fashion bloggers, this paper argues that to gain popularity on Instagram, bloggers utilize the features of formality and informality in the construction of an authentic and likable self-image. Since in the photographs the bloggers’ professional life is usually depicted as distant from their audience’s reality, the accompanying textual caption serves as a means of providing balance for the overall image the poster seeks to present. Consequently, the caption abounds with features of informality, which connote linguistic immediacy and imitate an intimate conversation with peers.

  • Název v anglickém jazyce

    Becoming #Instafamous : The analysis of (in)formality in self-presentation on Instagram

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on Goffman’s (1990 [1959]) metaphor of stage, this paper considers Instagram a frontstage environment where users are cautious of being watched and attune their performance to how they want to be perceived via strategic self-presentation. This understanding of online performance is particularly pertinent in the discussions of bloggers who turn to Instagram to promote their work to new audiences. Examining the self-presentation practices of three fashion bloggers, this paper argues that to gain popularity on Instagram, bloggers utilize the features of formality and informality in the construction of an authentic and likable self-image. Since in the photographs the bloggers’ professional life is usually depicted as distant from their audience’s reality, the accompanying textual caption serves as a means of providing balance for the overall image the poster seeks to present. Consequently, the caption abounds with features of informality, which connote linguistic immediacy and imitate an intimate conversation with peers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Internet Pragmatics

  • ISSN

    2542-3851

  • e-ISSN

    2542-386X

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    12-37

  • Kód UT WoS článku

    000722915700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124660151