University research blogs: constructing identity through language and images
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F21%3AA2202CKB" target="_blank" >RIV/61988987:17250/21:A2202CKB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13825577.2021.1988257" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13825577.2021.1988257</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/13825577.2021.1988257" target="_blank" >10.1080/13825577.2021.1988257</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
University research blogs: constructing identity through language and images
Popis výsledku v původním jazyce
Drawing upon Erving Goffman’s concept of identity and its contemporary applications in the analyses of blogs, this study explores the practices bloggers use to construct their identities in research blogs accessible through university websites. The study focuses both on verbal as well as nonverbal strategies and their combinations, i.e. the interplay of words and images in the posts. The analysis of the interaction of texts and images builds on Martinec and Salway’s model of text-image relations. The corpus analysed consists of 80 posts from 16 different blogs affiliated with British and North American universities. The bloggers construct their online persona through multiple identity features dominated by their commitment to research and communicating their findings to wide audiences, employing the verbal and non-verbal tools in a close cooperation to send a coherent message.
Název v anglickém jazyce
University research blogs: constructing identity through language and images
Popis výsledku anglicky
Drawing upon Erving Goffman’s concept of identity and its contemporary applications in the analyses of blogs, this study explores the practices bloggers use to construct their identities in research blogs accessible through university websites. The study focuses both on verbal as well as nonverbal strategies and their combinations, i.e. the interplay of words and images in the posts. The analysis of the interaction of texts and images builds on Martinec and Salway’s model of text-image relations. The corpus analysed consists of 80 posts from 16 different blogs affiliated with British and North American universities. The bloggers construct their online persona through multiple identity features dominated by their commitment to research and communicating their findings to wide audiences, employing the verbal and non-verbal tools in a close cooperation to send a coherent message.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Journal of English Studies
ISSN
1744-4233
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
385-403
Kód UT WoS článku
000732444800009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85121518611