Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Finishing one big adventure in order to embark on another”: Exploring university research blogs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F19%3AA21024EQ" target="_blank" >RIV/61988987:17250/19:A21024EQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/rela/17/3/article-p253.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/rela/17/3/article-p253.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/rela-2019-0017" target="_blank" >10.2478/rela-2019-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Finishing one big adventure in order to embark on another”: Exploring university research blogs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on blogs related to research activities of the academic community. Research-related blogs as components of university websites have developed into an array of sub-genres shaped by specific foci, their authors and the desired audiences. The data set consists of fifty posts from ten blogs of six universities. Drawing upon Swales’ methodology of genre analysis, the study explores the generic structure of the blog posts, reveals the communicative purposes they can fulfil within the landscape of university websites, identifies significant communication strategies, and explores the roles the blogs may serve in communicating science to the diverse audiences they potentially address. The analysis has shown that the blogs help accomplish the general goals of informing about the university and promoting it providing a personalized view and engaging the reader, manifest loose but recurrent generic structuring, and can be vehicles of knowledge dissemination as well as knowledge construction.

  • Název v anglickém jazyce

    “Finishing one big adventure in order to embark on another”: Exploring university research blogs

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on blogs related to research activities of the academic community. Research-related blogs as components of university websites have developed into an array of sub-genres shaped by specific foci, their authors and the desired audiences. The data set consists of fifty posts from ten blogs of six universities. Drawing upon Swales’ methodology of genre analysis, the study explores the generic structure of the blog posts, reveals the communicative purposes they can fulfil within the landscape of university websites, identifies significant communication strategies, and explores the roles the blogs may serve in communicating science to the diverse audiences they potentially address. The analysis has shown that the blogs help accomplish the general goals of informing about the university and promoting it providing a personalized view and engaging the reader, manifest loose but recurrent generic structuring, and can be vehicles of knowledge dissemination as well as knowledge construction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Language

  • ISSN

    2083-4616

  • e-ISSN

    2083-4616

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    253-272

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85082330209