Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1601G3X" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1601G3X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on institutional websites, particularly the websites of selected British, North American and Czech universities, exploring their generic status and characteristics. Drawing upon a multi-faceted corpus analysis anchored in a Hallidayan Systemic Functional approach, the related, recently developed fields of genre analysis and multimodal discourse analysis, and Bakhtin?s concept of polyphony in text, the study focuses on the complexity of the generic structure of the websites, which givesrise to their heteroglossic nature. Students? blogs are presented as a sub-genre of the super-genre of university websites, incorporating an array of socially differentiated voices into primarily monoglossic institutional discourse.

  • Název v anglickém jazyce

    The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on institutional websites, particularly the websites of selected British, North American and Czech universities, exploring their generic status and characteristics. Drawing upon a multi-faceted corpus analysis anchored in a Hallidayan Systemic Functional approach, the related, recently developed fields of genre analysis and multimodal discourse analysis, and Bakhtin?s concept of polyphony in text, the study focuses on the complexity of the generic structure of the websites, which givesrise to their heteroglossic nature. Students? blogs are presented as a sub-genre of the super-genre of university websites, incorporating an array of socially differentiated voices into primarily monoglossic institutional discourse.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Professional Genres from an Interpersonal Perspective

  • ISBN

    1-4438-8697-1

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    198-225

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly