The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1601G3X" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1601G3X - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on institutional websites, particularly the websites of selected British, North American and Czech universities, exploring their generic status and characteristics. Drawing upon a multi-faceted corpus analysis anchored in a Hallidayan Systemic Functional approach, the related, recently developed fields of genre analysis and multimodal discourse analysis, and Bakhtin?s concept of polyphony in text, the study focuses on the complexity of the generic structure of the websites, which givesrise to their heteroglossic nature. Students? blogs are presented as a sub-genre of the super-genre of university websites, incorporating an array of socially differentiated voices into primarily monoglossic institutional discourse.
Název v anglickém jazyce
The Polyphony of a Super-Genre: Blog as a Heteroglossic Element in University Websites
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on institutional websites, particularly the websites of selected British, North American and Czech universities, exploring their generic status and characteristics. Drawing upon a multi-faceted corpus analysis anchored in a Hallidayan Systemic Functional approach, the related, recently developed fields of genre analysis and multimodal discourse analysis, and Bakhtin?s concept of polyphony in text, the study focuses on the complexity of the generic structure of the websites, which givesrise to their heteroglossic nature. Students? blogs are presented as a sub-genre of the super-genre of university websites, incorporating an array of socially differentiated voices into primarily monoglossic institutional discourse.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Professional Genres from an Interpersonal Perspective
ISBN
1-4438-8697-1
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
198-225
Počet stran knihy
277
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—