Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12013VN" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12013VN - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on a specific instance of institutional discourse, namely on the Internet university presentations targeted at prospective applicants and students. Applying methodology based on Halliday's functional systemic linguistics and drawing upon research results in genre analysis (Swales, Bhatia, Martin), the analysis provides an insight into the generic properties of university presentations, reveal the extent to which these texts are shaped by their persuasive communicative intentions, and determine the specificities of the manifestation of the interpersonal metafunction in this type of institutional discourse. The corpus includes website presentations of British, American and Czech universities, both texts published exclusively on the webpages and texts of brochures and prospectuses available on the web and in a print form.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on a specific instance of institutional discourse, namely on the Internet university presentations targeted at prospective applicants and students. Applying methodology based on Halliday's functional systemic linguistics and drawing upon research results in genre analysis (Swales, Bhatia, Martin), the analysis provides an insight into the generic properties of university presentations, reveal the extent to which these texts are shaped by their persuasive communicative intentions, and determine the specificities of the manifestation of the interpersonal metafunction in this type of institutional discourse. The corpus includes website presentations of British, American and Czech universities, both texts published exclusively on the webpages and texts of brochures and prospectuses available on the web and in a print form.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain

  • ISBN

    978-80-7368-643-7

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    44-73

  • Počet stran knihy

    111

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly