Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12013VN" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12013VN - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on a specific instance of institutional discourse, namely on the Internet university presentations targeted at prospective applicants and students. Applying methodology based on Halliday's functional systemic linguistics and drawing upon research results in genre analysis (Swales, Bhatia, Martin), the analysis provides an insight into the generic properties of university presentations, reveal the extent to which these texts are shaped by their persuasive communicative intentions, and determine the specificities of the manifestation of the interpersonal metafunction in this type of institutional discourse. The corpus includes website presentations of British, American and Czech universities, both texts published exclusively on the webpages and texts of brochures and prospectuses available on the web and in a print form.
Název v anglickém jazyce
Advertising Education: Interpersonal Aspects in the Genre of University Websites
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on a specific instance of institutional discourse, namely on the Internet university presentations targeted at prospective applicants and students. Applying methodology based on Halliday's functional systemic linguistics and drawing upon research results in genre analysis (Swales, Bhatia, Martin), the analysis provides an insight into the generic properties of university presentations, reveal the extent to which these texts are shaped by their persuasive communicative intentions, and determine the specificities of the manifestation of the interpersonal metafunction in this type of institutional discourse. The corpus includes website presentations of British, American and Czech universities, both texts published exclusively on the webpages and texts of brochures and prospectuses available on the web and in a print form.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain
ISBN
978-80-7368-643-7
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
44-73
Počet stran knihy
111
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—