Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA1401801" target="_blank" >RIV/61988987:17250/12:A1401801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to provide an insight into the ways the prospective students website texts strive to target and attract the desired audience, and into the interplay of elements contributing to the interpersonal positioning in this advertising-like institutional discourse. The analysis is inspired by Iedema's exploration of the "shouldness" and enablement aspects of institutional discourse and applies Martin and White's classification of engagement features within the appraisal system. The study focuses on the use of modal verbs realizing the anticipatory aspect of the text in constructing the envisaged reader, and their correlation with the representation of the participants in the text and with particular stages or moves in the website generic structure. The research results also seem to support an argument that the heteroglossic or dialogic elements are recursive and may be identified beyond the level of proposition, on the level of genre staging and genre colony.

  • Název v anglickém jazyce

    "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to provide an insight into the ways the prospective students website texts strive to target and attract the desired audience, and into the interplay of elements contributing to the interpersonal positioning in this advertising-like institutional discourse. The analysis is inspired by Iedema's exploration of the "shouldness" and enablement aspects of institutional discourse and applies Martin and White's classification of engagement features within the appraisal system. The study focuses on the use of modal verbs realizing the anticipatory aspect of the text in constructing the envisaged reader, and their correlation with the representation of the participants in the text and with particular stages or moves in the website generic structure. The research results also seem to support an argument that the heteroglossic or dialogic elements are recursive and may be identified beyond the level of proposition, on the level of genre staging and genre colony.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    "Writing the prospective student in the text":On the interplay of monoglossic and heteroglossic elements in university websites

  • ISBN

    978-80-7464-179-4

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    154-173

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly