Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00126921" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00126921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/?action=pages_view_main&active_action=repository_view_main_item_detail&item_id=17674&item_no=1&page_id=13&block_id=21" target="_blank" >https://ritsumei.repo.nii.ac.jp/?action=pages_view_main&active_action=repository_view_main_item_detail&item_id=17674&item_no=1&page_id=13&block_id=21</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.34382/00017636" target="_blank" >10.34382/00017636</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we examine the reception of Japanese digital games in Czech game press of the 1990s (speficically the magazines Excalibur, Score, and Level). First, we describe the conditions that infulenced the entrance of Japanese games to the Czech market and subsequently we trace the shifts in their perception from the "weird other" to a gradual acceptance by the end of the 1990s.
Název v anglickém jazyce
Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Popis výsledku anglicky
In this paper we examine the reception of Japanese digital games in Czech game press of the 1990s (speficically the magazines Excalibur, Score, and Level). First, we describe the conditions that infulenced the entrance of Japanese games to the Czech market and subsequently we trace the shifts in their perception from the "weird other" to a gradual acceptance by the end of the 1990s.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Replaying Japan
ISSN
2433-8060
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
07/2022
Stát vydavatele periodika
JP - Japonsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
47-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—