Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ms. Sceptical and silent students : A case study of an impact of a teacher development programme on students participation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00129101" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00129101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ms. Sceptical and silent students : A case study of an impact of a teacher development programme on students participation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the impact of the development program for teachers on their ability to increase the participation of students in classroom discourse. In this paper, we focus on the process of introducing a change of one teacher. The empirical results describe the interconnectedness of three processes of change: 1) changes on the side of the sceptical teacher, 2) changes on the side of the whole class, and 3) changes of silent students refusing to participate in the dialogue with teacher and other students. We discuss the results using current theoretical and research findings, and we build on and qualitatively develop our previous research.

  • Název v anglickém jazyce

    Ms. Sceptical and silent students : A case study of an impact of a teacher development programme on students participation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the impact of the development program for teachers on their ability to increase the participation of students in classroom discourse. In this paper, we focus on the process of introducing a change of one teacher. The empirical results describe the interconnectedness of three processes of change: 1) changes on the side of the sceptical teacher, 2) changes on the side of the whole class, and 3) changes of silent students refusing to participate in the dialogue with teacher and other students. We discuss the results using current theoretical and research findings, and we build on and qualitatively develop our previous research.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů