Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ : DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00129326" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00129326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://capv.cz/konference-capv-2022/" target="_blank" >https://capv.cz/konference-capv-2022/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DIALOGICKÉ VYUČOVÁNÍ : DOPADY INTERVENČNÍ STUDIE NA PARTICIPACI ŽÁKŮ VE VÝUCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku prezentujeme výsledky studie založené na experimentálním designu. Cílem intervence je u žáků šestých tříd ZŠ zavést do hodin literatury prvky dialogického vyučování. Ověřujeme přitom, zda je možné zvyšovat participaci na výuce u všech žáků, tj. od komunikačně aktivních po tiché. Sledujeme změny jak z hlediska kvantity, tak i kvality žákovských promluv na individuální i třídní úrovni. Datový vzorek tvoří šest experimentálních a šest kontrolních tříd. Pozornost věnujeme také otázce, do jaké míry je žákovská participace ve výuce (a případně také její změna) vysvětlitelná komunikačním chováním učitelů a charakteristikami žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    DIALOGIC TEACHING : THE IMPACTS OF INTERVENTION STUDY ON PUPILS’ PARTICIPATION

  • Popis výsledku anglicky

    We present the results of a study based on experimental design in this paper. The intervention aims to implement dialogic teaching into literature classes for sixth-grade elementary school pupils. We monitor changes in both the quantity and quality of student participation in classroom dialogue at the individual and class levels. The data sample consists of six experimental and six control classes. We also pay discuss the extent to which student participation in classroom dialogue (and possibly its change) can be explained by the teacher’s talk moves and pupils’ characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů