Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Psychology Aspects of Learning with Chatbots without Artificial Intelligence : Suggestions for Designers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130345" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2254-9625/13/2/22" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2254-9625/13/2/22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ejihpe13020022" target="_blank" >10.3390/ejihpe13020022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Psychology Aspects of Learning with Chatbots without Artificial Intelligence : Suggestions for Designers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chatbots without artificial intelligence can play the role of practical and easy-to-implement learning objects in e-learning environments, allowing a reduction in social or psychological isolation. This research, with a sample of 79 students, explores the principles that need to be followed in designing this kind of chatbot in education in order to ensure an acceptable outcome for students. Research has shown that students interacting with a chatbot without artificial intelligence expect similar psychological and communicative responses to those of a live human, project the characteristics of the chatbot from the dialogue, and are taken aback when the chatbot does not understand or cannot help them sufficiently. The study is based on a design through research approach, in which students in information studies and library science interacted with a specific chatbot focused on information retrieval, and recorded their experiences and feelings in an online questionnaire. The study intends to find principles for the design of chatbots without artificial intelligence so that students feel comfortable interacting with them.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Psychology Aspects of Learning with Chatbots without Artificial Intelligence : Suggestions for Designers

  • Popis výsledku anglicky

    Chatbots without artificial intelligence can play the role of practical and easy-to-implement learning objects in e-learning environments, allowing a reduction in social or psychological isolation. This research, with a sample of 79 students, explores the principles that need to be followed in designing this kind of chatbot in education in order to ensure an acceptable outcome for students. Research has shown that students interacting with a chatbot without artificial intelligence expect similar psychological and communicative responses to those of a live human, project the characteristics of the chatbot from the dialogue, and are taken aback when the chatbot does not understand or cannot help them sufficiently. The study is based on a design through research approach, in which students in information studies and library science interacted with a specific chatbot focused on information retrieval, and recorded their experiences and feelings in an online questionnaire. The study intends to find principles for the design of chatbots without artificial intelligence so that students feel comfortable interacting with them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education

  • ISSN

    2254-9625

  • e-ISSN

    2254-9625

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    284-305

  • Kód UT WoS článku

    000938621200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148756299