Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Web Analytics Methods to Design Open Web-Based University Courses : Case Study on Creative Work with Information Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00132582" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00132582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-44581-1_16" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-44581-1_16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-44581-1_16" target="_blank" >10.1007/978-3-031-44581-1_16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Web Analytics Methods to Design Open Web-Based University Courses : Case Study on Creative Work with Information Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hypertext-based or web-based courses are a specific category of e-learning courses for which students do not have to register anywhere. For the actual operation, content management systems (CRM systems) are used to structure the content graphically and efficiently, work quickly with the universal design concept, or ensure responsive course design. While with conventional e-learning platforms or MOOC course tools, content creators can work with relatively well-structured data from their analytical tools and rely on standard web analytics methods. The study analyses the use of Google Analytics for the design of web-based courses using the example of one hypertext course (Creative Information Work). The study answers questions about how web analytics metrics can be used to design course content and format and to support the search for appropriate synchronous educational supplements. The study highlights the variability of each category and the potential of Google Analytics to serve as a tool for a design approach to developing educational objects of this kind.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Web Analytics Methods to Design Open Web-Based University Courses : Case Study on Creative Work with Information Course

  • Popis výsledku anglicky

    Hypertext-based or web-based courses are a specific category of e-learning courses for which students do not have to register anywhere. For the actual operation, content management systems (CRM systems) are used to structure the content graphically and efficiently, work quickly with the universal design concept, or ensure responsive course design. While with conventional e-learning platforms or MOOC course tools, content creators can work with relatively well-structured data from their analytical tools and rely on standard web analytics methods. The study analyses the use of Google Analytics for the design of web-based courses using the example of one hypertext course (Creative Information Work). The study answers questions about how web analytics metrics can be used to design course content and format and to support the search for appropriate synchronous educational supplements. The study highlights the variability of each category and the potential of Google Analytics to serve as a tool for a design approach to developing educational objects of this kind.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Media Pedagogy : Research Trends, Methodological Challenges and Successful Implementations

  • ISBN

    9783031445804

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    221-236

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Kraków

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku