Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AI Literacy in Higher Education : Theory and Design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00136834" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00136834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-63235-8_24" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-63235-8_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-63235-8_24" target="_blank" >10.1007/978-3-031-63235-8_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AI Literacy in Higher Education : Theory and Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focused on defining AI literacy in the context of university education. New forms of education and content are required in a rapidly changing technological environment. Students may feel uneasy about the changes that the university and their everyday world bring. This study analyses the results of a workshop in which students (18) with deep education in AI were asked to work on a framework for AI literacy using the Delphi method. The students defined ten areas essential to AI literacy: general overview and theory; ethics and social impacts; learning and trend tracking; technological skills; practical experience; critical thinking and information literacy; authorship and plagiarism; privacy and security; and experience with tools.

  • Název v anglickém jazyce

    AI Literacy in Higher Education : Theory and Design

  • Popis výsledku anglicky

    The study focused on defining AI literacy in the context of university education. New forms of education and content are required in a rapidly changing technological environment. Students may feel uneasy about the changes that the university and their everyday world bring. This study analyses the results of a workshop in which students (18) with deep education in AI were asked to work on a framework for AI literacy using the Delphi method. The students defined ten areas essential to AI literacy: general overview and theory; ethics and social impacts; learning and trend tracking; technological skills; practical experience; critical thinking and information literacy; authorship and plagiarism; privacy and security; and experience with tools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Media Pedagogy : Research Trends, Methodological Challenges, and Successful Implementations

  • ISBN

    9783031632341

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    364-379

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Kraków

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001285637200024