AI Literacy in Higher Education : Theory and Design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00136834" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00136834 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-63235-8_24" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-63235-8_24</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-63235-8_24" target="_blank" >10.1007/978-3-031-63235-8_24</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AI Literacy in Higher Education : Theory and Design
Popis výsledku v původním jazyce
The study focused on defining AI literacy in the context of university education. New forms of education and content are required in a rapidly changing technological environment. Students may feel uneasy about the changes that the university and their everyday world bring. This study analyses the results of a workshop in which students (18) with deep education in AI were asked to work on a framework for AI literacy using the Delphi method. The students defined ten areas essential to AI literacy: general overview and theory; ethics and social impacts; learning and trend tracking; technological skills; practical experience; critical thinking and information literacy; authorship and plagiarism; privacy and security; and experience with tools.
Název v anglickém jazyce
AI Literacy in Higher Education : Theory and Design
Popis výsledku anglicky
The study focused on defining AI literacy in the context of university education. New forms of education and content are required in a rapidly changing technological environment. Students may feel uneasy about the changes that the university and their everyday world bring. This study analyses the results of a workshop in which students (18) with deep education in AI were asked to work on a framework for AI literacy using the Delphi method. The students defined ten areas essential to AI literacy: general overview and theory; ethics and social impacts; learning and trend tracking; technological skills; practical experience; critical thinking and information literacy; authorship and plagiarism; privacy and security; and experience with tools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Media Pedagogy : Research Trends, Methodological Challenges, and Successful Implementations
ISBN
9783031632341
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
364-379
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Kraków
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001285637200024