Podpora angažovanosti nebo úspěšnosti? Rovné příležitosti v kontextu škol se sociálně znevýhodněnými žáky.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137129" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora angažovanosti nebo úspěšnosti? Rovné příležitosti v kontextu škol se sociálně znevýhodněnými žáky.
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum dlouhodobě potvrzuje silný vztah mezi vzdělávacími výsledky žáků a jejich socioekonomickým statusem. Možným východiskem pro vysvětlení vztahu mezi sociálním znevýhodněním a školní úspěšností je míra angažovanosti žáka. Cílem tohoto příspěvku vycházejícího z vícečetné případové studie je zkoumání implementace celonárodního projektu zaměřeného na podporu rovných příležitostí na školách s vyšším počtem sociálně znevýhodněných žáků v postpandemické situaci. Na základě analýzy pracovníky škol vnímaných problémů a jejich řešení při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků se ukazuje tendence akcentovat angažovanost žáků, spíše než jejich vzdělávací výsledky. Tento vzorec se propisuje i do výběru opatření z projektové nabídky.
Název v anglickém jazyce
Engagement versus achievement? Support of equal opportunities in the context of socially disadvantaged schools
Popis výsledku anglicky
Research confirms a strong relationship between students’ educational outcomes and their socioeconomic status. One possible explanation for the relationship between social disadvantage and academic success is the level of student engagement. The aim of this presentation based on a multi -case study is to investigate the implementation of a nationwide project focused on promoting equal opportunities in schools with a higher number of socioeconomically disadvantaged students in a post -pandemic situation. Based on the analysis of perceived problems by school staff and their solutions regarding the education of socially disadvantaged students, there is a tendency to prioritize student engagement rather than their educational outcomes. This pattern is also reflected in the selection of measures from the project offer.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů