Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VIII. : Pestrost v muzejní edukaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137268" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální trendy v muzejní prezentaci a edukaci VIII. : Pestrost v muzejní edukaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce muzejního pedagoga je velmi pestrá, což vyplývá nejen z šíře jeho pracovních činností, ale též z profilace konkrétního muzea, v němž působí. Řada muzeí totiž disponuje sbírkovými předměty široce přesahujícími v zaměření muzea jedno ústřední téma či jeden vědní obor. Mnoho muzejních pedagogů pracuje v muzeích regionálních, vlastivědných, která disponují tematicky a oborově „smíšenými“ sbírkami a ve své sbírkotvorné, badatelské i prezentační činnosti souběžně zprostředkovávají veřejnosti více témat a oborů. V šířeji profilovaném muzeu se od muzejního pedagoga předpokládá schopnost přirozeně se orientovat v těchto často od sebe velmi vzdálených tématech a dosáhnout v nich adekvátní didaktické znalosti, předávané následně návštěvníkům, a současně schopnost udržet integritu vzdělávací mise muzea. Pestré je i muzejní publikum, kterým pro přímou edukaci nejsou pouze školní skupiny, ale také další segmenty publika, jimž se muzejní pedagog věnuje. Osmý ročník konference Komise pro práci s veřejností a muzejní pedagogiku při Asociaci muzeí a galerií České republiky sleduje několik aspektů, které s pestrostí v muzejní edukaci souvisejí a ve spektru činností muzejního pedagoga hrají zásadní roli. Konference je otevírá prostřednictvím tří tematických bloků: edukace v muzeích se smíšenými sbírkami; zážitek, emoce a tabu při edukaci v muzeu; edukace cílená na jiné než školní skupiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Trends in Museum Presentation and Education VIII : Variety in Museum Education

  • Popis výsledku anglicky

    The work of a museum educator is very varied, which results not only from the breadth of his or her work activities, but also from the profile of the particular museum in which he or she works. Many museums have collections that go far beyond the focus of one central theme or one discipline. Many museum educators work in regional, local history museums that have a thematic and disciplinary "mixed" collections, and in their collecting, research and presentation activities they simultaneously convey several themes and disciplines to the public. In a museum with a broader profile, the museum educator is expected to be able to naturally navigate these often very different distant topics and to achieve adequate didactic knowledge of them, which is then passed on to visitors, while at the same time being able to maintain the integrity of the museum's educational mission. The museum's audience is also varied, which for direct education is not only school groups, but also other segments of the audience that the museum educator is addressing. The eighth annual conference of the Committee for Public Relations and Museum Pedagogy of the Czech Association of Museums and Galleries is looking at several aspects that are related to diversity in museum education and play a crucial role in the spectrum of museum educator activities. The conference opens with three thematic sessions: education in museums with mixed collections; experience, emotions and taboos in museum education; education targeted at groups other than schools.

Klasifikace

  • Druh

    M - Uspořádání konference

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Masarykovo muzeum v Hodoníně

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    164

  • Počet zahraničních účastníků

    38

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce