Pracovní pole muzejní pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F10%3A00044008" target="_blank" >RIV/00216224:14510/10:00044008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní pole muzejní pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropěa v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů).
Název v anglickém jazyce
The field of museum education work
Popis výsledku anglicky
The paper describes the field of museum education work, which even now continues on the practical and theoretical concepts from the first half of the 20th century. The field of museum education work is dynamically expanded particularly in the last 50 years in Western Europe and North America, particularly in relation to new social demands imposed on modern museum. The field of museum education work is very broad and relates to activities that promote learning of the museum audience and are important inconnection with the preparation of the visit of the museum audience (for example research needs of the visitors, co-operation with other institutions, creating programs and texts), during the visit (for example communication with visitors to the museum,diagnostics, self-diagnostics) and post-visit (for example evaluation of museum education activities, action research, documentation of programs).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Čo letí v múzejnej pedagogike? Vzdelávanie a výchova v múzeách na Slovensku
ISBN
978-80-8060-252-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenské národné múzeum
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
26. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—