Labor area of museum pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00067146" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00067146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Pracovné pole múzejnej pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropěa v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů).
Název v anglickém jazyce
Labor area of museum pedagogy
Popis výsledku anglicky
The paper describes the field of museum education work, which even now continues on the practical and theoretical concepts from the first half of the 20th century. The field of museum education work is dynamically expanded particularly in the last 50 years in Western Europe and North America, particularly in relation to new social demands imposed on modern museum. The field of museum education work is very broad and relates to activities that promote learning of the museum audience and are important inconnection with the preparation of the visit of the museum audience (for example research needs of the visitors, co-operation with other institutions, creating programs and texts), during the visit (for example communication with visitors to the museum,diagnostics, self-diagnostics) and post-visit (for example evaluation of museum education activities, action research, documentation of programs).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů