Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137527" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládané výzkumné šeření se zabývá testovou úzkostí a sociálně -afektivními indikátory školního well -beingu u vzorku žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Výzkumný vzorek tvořilo 744 žáků 8. a 9. tříd na základních školách na Moravě. V rámci výzkumu byla adaptována výzkumná škála testové úzkosti Children Test Anxiety Scale (CTAS). Škála se ukázala být vysoce reliabilní na vzorku českých žáků. Konfirmační faktorová analýza odkryla podobné výsledky jako v originální validizační studii a potvrdila funkčnost tří faktorového modelu. Podle předběžné analýzy dat lze potvrdit hypotézu o signifikantní roli školního self -conceptu a po- zornosti v hodině, jež ve vzorku predikují nižší hodnoty testové úzkosti. V nepo- slední řadě se ukázalo být významným prediktorem pohlaví žáků

  • Název v anglickém jazyce

    Test Anxiety and Social-Affective Indicators of Well-being in Lower-Secondary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of presented research was to analyse the level of test anxiety in lower secondary education in a link with social and affective indicators of well -being at school. The sample consisted of 744 pupils of 8th and 9th grade in Czech schools—last two years of compulsory education. For the research, we adopted Wren’s Children Test Anxiety Scale (CTAS) which appeared to be functional in the context of Czech schools. Factor analysis revealed very similar values as in the original Wren’s study and the 3-factor model was confirmed. The data analysis showed significant role of school self -concept and classroom attention predicting lower level of test anxiety. The significant role of students’ sex was also confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu : SPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISBN

    9788073924218

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    43-47

  • Název nakladatele

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku