Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137527" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládané výzkumné šeření se zabývá testovou úzkostí a sociálně -afektivními indikátory školního well -beingu u vzorku žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Výzkumný vzorek tvořilo 744 žáků 8. a 9. tříd na základních školách na Moravě. V rámci výzkumu byla adaptována výzkumná škála testové úzkosti Children Test Anxiety Scale (CTAS). Škála se ukázala být vysoce reliabilní na vzorku českých žáků. Konfirmační faktorová analýza odkryla podobné výsledky jako v originální validizační studii a potvrdila funkčnost tří faktorového modelu. Podle předběžné analýzy dat lze potvrdit hypotézu o signifikantní roli školního self -conceptu a po- zornosti v hodině, jež ve vzorku predikují nižší hodnoty testové úzkosti. V nepo- slední řadě se ukázalo být významným prediktorem pohlaví žáků
Název v anglickém jazyce
Test Anxiety and Social-Affective Indicators of Well-being in Lower-Secondary Education
Popis výsledku anglicky
The purpose of presented research was to analyse the level of test anxiety in lower secondary education in a link with social and affective indicators of well -being at school. The sample consisted of 744 pupils of 8th and 9th grade in Czech schools—last two years of compulsory education. For the research, we adopted Wren’s Children Test Anxiety Scale (CTAS) which appeared to be functional in the context of Czech schools. Factor analysis revealed very similar values as in the original Wren’s study and the 3-factor model was confirmed. The data analysis showed significant role of school self -concept and classroom attention predicting lower level of test anxiety. The significant role of students’ sex was also confirmed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu : SPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ
ISBN
9788073924218
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
43-47
Název nakladatele
Česká asociace pedagogického výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—