Didactic seminar : Teaching Modern Greek According to the Direct Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00138124" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00138124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://classics.phil.muni.cz/aktualne/kalendar-akci/didakticky-seminar-vyuka-rectiny-primou-metodou" target="_blank" >https://classics.phil.muni.cz/aktualne/kalendar-akci/didakticky-seminar-vyuka-rectiny-primou-metodou</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
nová řečtina
Název v původním jazyce
Didaktiko seminario : didaskalia tis neas ellinikis - i amesi methodos
Popis výsledku v původním jazyce
To ergastirio perilamvane parousiaseis prototypis erevnas schetika me paidagogikes kainotomies stin ekmathisi tis Neas Ellinikis glossas. Oi akadimaïkes parousiaseis perilamvanan epideiktika mathimata me foitites Neas Ellinikis, akolouthoumena apo methodologiki analysi kai syzitisi ton evrimaton tis erevnas. Stous symmetechontes parousiastikan tekmiriomenes didaktikes methodoi - i amesi methodos, i opoia apodeiknyei pos, choris ti chrisi metafrasis, oi foitites proodeuoun apo to proto kiolas mathima stin energi chrisi tis glossas. To ergastirio anedeixe posotika kai poiotika erevnitika apotelesmata pou katadeiknyoun tin apotelesmatikotita ton diadrastikon kai mathitokentrikon prosengiseon, parousiazontas synkritika dedomena gia tous rythmous ekmathisis metaxy paradosiakon methodon kai aftis tis methodologias.
Název v anglickém jazyce
Didactic seminar : Teaching Modern Greek According to the Direct Method
Popis výsledku anglicky
The workshop featured presentations of original research on pedagogical innovations in Modern Greek language acquisition. The scholarly presentations included demonstration classes with MU students of Modern Greek, followed by methodological analysis and research findings discussion. Participants were introduced to evidence-based didactic methods - the direct method approach, which demonstrates how, without the use of translation, students progress from the very first lesson to active language use. The workshop highlighted quantitative and qualitative research outcomes showing the effectiveness of interaction-based and student-centered approaches, presenting comparative data on acquisition rates between traditional methods and this methodology.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
25
Počet zahraničních účastníků
2
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce