Úloha učiaceho knihovníka z pohľadu výziev súčasnej spoločnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00138718" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00138718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://infosonline.sk/program" target="_blank" >https://infosonline.sk/program</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úloha učiaceho knihovníka z pohľadu výziev súčasnej spoločnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Bouřlivý rozvoj technologií a digitalizace společnosti přináší nové impulsy do oblasti vzdělávání a učení se i v prostředí knihoven. Jakým produktivním aktérem je v tomto kontextu učící knihovník? Dokáže naslouchat různorodým vzdělávacím potřebám svých uživatelů? Má kompetence, ale i podporu na plnění vzdělávací role knihovny? Tento příspěvek vychází z výzkumu a odborné praxe autorky.
Název v anglickém jazyce
The role of the teaching librarian from the perspective of the challenges of contemporary society
Popis výsledku anglicky
The rapid development of technology and the digitization of society brings new impulses to the field of education and learning in the library environment as well. What kind of productive actor is the teaching librarian in this context? Can it listen to the diverse learning needs of its users? Does it have the competence but also the support to fulfill the educational role of the library? This contribution is based on the author's research and professional experience.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50804 - Library science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů