AI literacy : concepts, approaches and open questions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00138934" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00138934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2024/02/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2024/02/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2024.009" target="_blank" >10.5507/epd.2024.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
AI literacy : concepts, approaches and open questions
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents a basic conceptualisation of AI literacy as a new form of literacy related to the development of artificial intelligence systems and their impact on education and the labour market. The study identifies the meaning and purpose of this new competency and the approaches to it found in the literature. The final discussion highlights open questions and issues that should be the subject of further research investigation.
Název v anglickém jazyce
AI literacy : concepts, approaches and open questions
Popis výsledku anglicky
The study presents a basic conceptualisation of AI literacy as a new form of literacy related to the development of artificial intelligence systems and their impact on education and the labour market. The study identifies the meaning and purpose of this new competency and the approaches to it found in the literature. The final discussion highlights open questions and issues that should be the subject of further research investigation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
1213-7499
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
7-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—