Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139503" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://easr2024.se/" target="_blank" >https://easr2024.se/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, based on a discourse and propaganda analysis of the official political rhetoric of the CTA and the PRC, I wanted to briefly present, compare and critically evaluate the latest environmental and ecological narratives of both warring parties in the propaganda war primarily for Western public opinion. The aim is to show how both camps work today through audiovisual, textual or museum media with self-marketing, often black-and-white and polarizing visions of various issues related to the Tibetan question, especially the ecological and environmental ones.
Název v anglickém jazyce
Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)
Popis výsledku anglicky
In this paper, based on a discourse and propaganda analysis of the official political rhetoric of the CTA and the PRC, I wanted to briefly present, compare and critically evaluate the latest environmental and ecological narratives of both warring parties in the propaganda war primarily for Western public opinion. The aim is to show how both camps work today through audiovisual, textual or museum media with self-marketing, often black-and-white and polarizing visions of various issues related to the Tibetan question, especially the ecological and environmental ones.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA23-06406S" target="_blank" >GA23-06406S: Reprezentace a role tibetského buddhismu v narativech o Tibetu od roku 1950 do současnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů