Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139503" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://easr2024.se/" target="_blank" >https://easr2024.se/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, based on a discourse and propaganda analysis of the official political rhetoric of the CTA and the PRC, I wanted to briefly present, compare and critically evaluate the latest environmental and ecological narratives of both warring parties in the propaganda war primarily for Western public opinion. The aim is to show how both camps work today through audiovisual, textual or museum media with self-marketing, often black-and-white and polarizing visions of various issues related to the Tibetan question, especially the ecological and environmental ones.

  • Název v anglickém jazyce

    Green Propaganda of the Tibetan Government-in-Exile : Environmentalism and Ecological Tendencies as Self-marketing Strategies of the Dalai Lama and the Central Tibetan Administration (CTA)

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, based on a discourse and propaganda analysis of the official political rhetoric of the CTA and the PRC, I wanted to briefly present, compare and critically evaluate the latest environmental and ecological narratives of both warring parties in the propaganda war primarily for Western public opinion. The aim is to show how both camps work today through audiovisual, textual or museum media with self-marketing, often black-and-white and polarizing visions of various issues related to the Tibetan question, especially the ecological and environmental ones.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA23-06406S" target="_blank" >GA23-06406S: Reprezentace a role tibetského buddhismu v narativech o Tibetu od roku 1950 do současnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů