Enhancing Diagnostic Precision in Dyslexia : Introducing the DYSLEX Platform
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139824" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://65wa.icet2024.org/" target="_blank" >https://65wa.icet2024.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancing Diagnostic Precision in Dyslexia : Introducing the DYSLEX Platform
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation, explores an innovative approach to diagnosing dyslexia using eye-tracking technology and artificial intelligence. Utilizing eye-tracking devices and AI algorithms, the research differentiates between dyslexic and non-dyslexic readers, offering a more objective and precise diagnostic method. The findings demonstrate that deep learning models, such as multilayer perceptrons and residual neural networks, can achieve approximately 90% accuracy in classifying dyslexia. The study underscores the potential of AI in transforming traditional diagnostic processes and highlights future steps towards digitizing dyslexia diagnosis in collaboration with psychological counseling centers.
Název v anglickém jazyce
Enhancing Diagnostic Precision in Dyslexia : Introducing the DYSLEX Platform
Popis výsledku anglicky
The presentation, explores an innovative approach to diagnosing dyslexia using eye-tracking technology and artificial intelligence. Utilizing eye-tracking devices and AI algorithms, the research differentiates between dyslexic and non-dyslexic readers, offering a more objective and precise diagnostic method. The findings demonstrate that deep learning models, such as multilayer perceptrons and residual neural networks, can achieve approximately 90% accuracy in classifying dyslexia. The study underscores the potential of AI in transforming traditional diagnostic processes and highlights future steps towards digitizing dyslexia diagnosis in collaboration with psychological counseling centers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000177" target="_blank" >TL05000177: Diagnostika dyslexie s využitím eye-trackingu a umělé inteligence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů